جلوگیری از کثیف شدن نمای ساختمان

معرفی راهکارهایی برای جلوگیری از کثیف شدن نمای ساختمان

مقدمه

تمیزی نمای ساختمان امری بسیار مهم است که تاثیر قابل توجهی بر زیبایی ساختمان ها می گذارد. نمای ساختمان اولین چیزی است که بازدید کننده ‌ها و ساکنین با آن در تماس اند، بنابراین بسیار مهم است بتوانید با استفاده از بهترین راهکارها از از کثیف شدن نمای ساختمان خود جلوگیری کنید. تمیزی نمای ساختمان علاوه بر جلوگیری از آلودگی و کثیفی، به حفظ و نگه داری طولانی مدت ساختمان نیز کمک می ‌کند. ذرات آلودگی و کثیفی اگر در طولانی مدت از سطح نمای ساختمان پاک نشود، ممکن است منجر به پوسیدگی نما شده و هزینه های مرتبط با تمیز کردن آن را افزایش دهد.

با توجه به این که نمای ساختمان به ویژه در کلان شهر ها در معرض عوامل مختلفی مانند: آب و هوا، آلودگی، گرد و غبار، آلاینده‌ ها و تغییرات جوی است، تمیزی منظم آن و سایر شهرهای بزرگ دیگر الزامی می باشد. شما عزیزان می توانید برای تمیز کردن نمای ساختمان های خود از شرکت های ارائه دهنده خدمات شستشو نما در تهران کمک بگیرید. در این مقاله ما قصد داریم درباره راهکارهایی برای جلوگیری از کثیف شدن نمای ساختمان توضیح دهیم.

چگونه می توان از کثیف شدن نمای ساختمان جلوگیری کرد؟

روش‌ های مختلفی برای تمیزی نمای ساختمان وجود دارد. تمیزی معمولاً شامل شست و شوی سطوح، پالیش و روکش دهی است. از جمله مهمترین روش های جلوگیری از کثیف شدن نمای ساختمان شامل موارد:

استفاده از روکش های نانو

استفاده از فناوری نانو برای جلوگیری از کثیف شدن نمای ساختمان یک روش مؤثر است. فناوری نانو با استفاده از ذرات بسیار کوچک به اندازه نانو متر امکانات جدیدی برای بهبود خواص مواد و سطوح فراهم می ‌کند. استفاده از روکش‌ های نانو ضد آب بر روی سطوح نمای ساختمان می‌ تواند از ورود رطوبت و آب به سطح جلوگیری کند، برای این کار می توانید از راپل کار های تهران و شهر خود کمک بگیرید.

استفاده از روکش های نانو

این پوشش ها باعث تشکیل یک لایه محافظ بر روی سطح شده و مانع نفوذ و راه پیدا کردن آب و مواد آلوده به داخل سطح می شوند. به علاوه، این روکش‌ ها به دلیل خاصیت نفوذ ناپذیری و اندازه کوچک ذرات نانو، لکه ‌ها را به راحتی از سطوح حذف می‌ کند و می تواند باعث تمیز شدن نمای ساختمان ها شود.

به کار بردن رزین اکریلیک بر پایه ی نانو

استفاده از رزین‌ های اکریلیک بر پایه ی آب که با فناوری نانو تولید شده‌ اند، یکی دیگر از راهکار های موثر برای جلوگیری از کثیف شدن نمای ساختمان است. این رزین ‌ها دارای خاصیت ‌های ضد آب و لک هستند و می ‌توانند سطح نمای ساختمان را محافظت کنند و کثیفی را به حداقل برسانند.

رزین‌ های اکریلیک با استفاده از ذرات نانو به سطح نمای ساختمان روکشی محافظ اعمال می‌ کنند. این ذرات در ساختار رزین حضور دارند و به دلیل اندازه کوچک خود، باعث می‌ شوند سطح رزین صاف و یکنواخت باشد. این ویژگی ‌ها به رزین ‌های اکریلیک خاصیت ضد چروک و ضد لک نیز می‌ بخشند.

با استفاده از رزین‌ های اکریلیک نانو سطح نمای ساختمان محافظت می ‌شود و مقاومت بالاتری در برابر آب، گرد و غبار، آلودگی و لکه ها دارند و با باران یا آبکشی ساده تمیز می‌ شوند. به طور کلی استفاده از آن ها می‌ تواند به حفظ و نگهداری نمای ساختمان و جلوگیری از کثیف شدن آن کمک کند.

به کار بردن رزین اکریلیک بر پایه ی نانو

آب بندی نما برای جلوگیری از کثیف شدن نما

آب بندی نما یک روشی است که به منظور جلوگیری از نفوذ آب و کثیف شدن ساختمان استفاده می ‌شود. وظیفه آب بندی نما، حفظ انتقال حرارت، جلوگیری از تغییر شکل و آسیب به ساختمان و حفظ پایداری سلامت سازه است. با کمک روش‌ های آب بندی صحیح به عنوان مثال: استفاده از چسب های مخصوص نما می‌ توانید از نفوذ آب و رطوبت به ساختمان جلوگیری کنید و از بروز مشکلات مرتبط با آب مانند رشد عفونت ‌های قارچی، ترکیدگی و تخریب ساختمان جلوگیری نمایید.

فلاشینگ نما

فلاشینگ یکی از راهکارهای مؤثر برای جلوگیری از کثیف شدن نمای ساختمان است. این نوار فلزی در نقاط اتصالات و انتقالات نما مثل اتصالات پنجره، درزها و اتصالات بین مواد مختلف به کار می‌ رود، تا نفوذ آب و رطوبت را متوقف کند. در واقع فلاشینگ به عنوان یک لایه ضد آب و آب بند در نقاط اتصالات نما عمل می ‌کند و از ورود آب و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می نماید. این موضوع می ‌تواند از کثیف شدن نما و همچنین از مشکلات مرتبط با رطوبت مانند رشد قارچ و تخریب ساختمان جلوگیری کند.

فلاشینگ نما

 فلاشینگ ‌ها معمولاً از مواد مقاوم در برابر عوامل محیطی مانند آب، آفتاب و تغییرات دما ساخته می ‌شوند. به عبارت دیگر آن ها دارای عمر طولانی هستند و می ‌توانند با گذشت زمان از کثیف شدن نما جلوگیری کنند، اما در هر صورت استفاده از فلاشینگ بهتر است توسط متخصصان مجرب انجام شود تا بهترین نتیجه را در جلوگیری از کثیف شدن نما و حفاظت از ساختمان به دست آورید.

نتیجه گیری

تمیز نگه داشتن نمای ساختمان امری مهم است، چرا که نشانه ی ظاهر و استایل ساختمان می باشد. همچنین، نگهداری نمای تمیز ساختمان می ‌تواند به حفظ و افزایش ارزش آن کمک کند. ذرات گرد و غبار، آلاینده‌ های هوا، آب‌ های رسوبی و سایر آلودگی ‌ها به طور طبیعی روی نمای ساختمان تجمع می ‌یابند و باعث ایجاد لکه ‌ها و آلودگی‌ ها در سطح نما می‌ شوند. در نتیجه برخی از این آلودگی ‌ها و رطوبت‌ ها می ‌توانند به طور مستقیم تأثیر منفی بر روی جزئیات ساختمان داشته باشند و منجر به خراشیدگی، ترک ‌ها، تخریب رنگ و پوشش ‌های سطحی و کاهش طول عمر مفید آن شوند و شرایط مناسبی را برای رشد قارچ و جلبک فراهم ‌کنند.

با توجه به این نتایج بهتر است راهکار های مناسب برای پیشگیری از کثیف شدن نما و نگهداری منظم از سطح ساختمان را در نظر بگیرید، تا ظاهر ساختمان حفظ شده و عمر مفید آن به افزایش یابد.  چنانچه نمای ساختمانتان آلوده شده، می توانید با مراجعه به شرکت خدماتی، نظافتی صبح گستر از شستشوی نما و کار در ارتفاع تهران با کیفیتی بالا بهره مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.