نماشویی با مواد نانو

تاثیر سیلیس و نانو در نماشویی ساختمان

مقدمه

امره به دلیل وجود هوای آلوده به ویژه در شهرهایی مانند تهران استخدام راپل کار در شرکت های خدماتی _نظافتی ، برای شستشو نماهای تهران و ساب سنگ تهران امری ضروری به شمار می آید. امروزه از دستگاه سندبلاست برای نماشویی استفاده می کنند که در آن از موادی مانند سیلیس و نانو استفاده می شود. این سبک از شستشوی نما یکی از پرطرفدارترین نماشویی ها در صنعت نظافت می باشند. مواد شوینده برای هر نما، بر حسب میزان آلاینده های آن نما و جنس مواد به کار رفته در نمای آن ساختمان انتخاب می گردد. برای نماشویی اگر ساختمان خود را در فواصل زمانی  کوتاه، تمیز می کنید و آلودگی آن کم تر می باشد، بهتر است نماشویی را به وسیله ی آب انجام دهید که هزینه کمتری داشته باشد. اما اگر در فواصل زمانی طولانی مدت، نماشویی انجام می دهید، بهتر است از روش هایی استفاده کنید که در آن از مواد شوینده ی قوی برای پاکیزگی استفاده می کنند. اگر قصد دارید ، با یک تیم حرفه‌ای برای پروژه ی نماشویی ساختمان خود هماهنگ کنید، می توانید با شرکت خدماتی صبح گستر که در زمینه ی شستشو نما، ساب سنگ وآجر، جرم گیری  و … دارای نیروهای متخصص است، مراجعه کنید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نماشویی با مواد نانو سیلیس و دلایل استفاده از هر کدام از آن ها توضیح دهیم.

نما شویی ساختمان با سندبلاست

نما شویی ساختمان با سندبلاست

این روش زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سطح نما فوق العاده آلوده و جرم گرفته باشد و حتی آلودگی به داخل درز های سنگ ها نیز نفوذ کرده و تمیز کردن آن کار بسیار دشواری باشد. در این روش از دستگاهی به نام سند بلاست استفاده می کنند که با استفاده از مواد نانو یا سیلیس با فشار بالا به طوری که یک لایه از روی سطح نما برداشته شود، نماشویی را انجام می دهند. به این ترتیب با برداشته شدن یک لایه از روی سطح، تمام جرم و آلودگی های روی سنگ ها از بین رفته و پاکیزه می گردند. نماشویی با مواد نانو و سیلیس برای نماشویی در نماهای سنگی و آجری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که قصد شستشو نما در تهران را دارید، بهتر است برای این کار به مراکزی معتبری که در زمینه نماشویی فعالیت می کنند، مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوید.

نماشویی با مواد سیلیس

از رایج ترین روش ها در نماشویی ساختمان استفاده از سیلیس  می باشد که روش شست و شوی با این ماده دارای مهارت خاصی است و بهتر است توسط یک فرد متخصص این کار انجام بگیرد. حتما باید دقت داشته باشید که نماشویی با این ماده باید با استفاده از دستگاه سندبلاست صورت بگیرد.

سیلیس ها از سنگ ریزه هایی تشکیل شده اند که هنگامی که برای شستشوی ساختمان از دستگاه سندبلاست با فشار آب استفاده می کنند، این سنگ ریزه ها با ساختاری که دارند به سمت نمای ساختمان تزریق شده و تمام چرک ها و چسب ها و کثیفی های نمای ساختمان را پاکیزه می کنند. سیلیس یکی از مواد شوینده ی پرقدرت در نماشویی می باشد، از سیلیس برای تهیه ی شیشه نیز استفاده می کنند. شکل ناخالص، تیز وبرنده آن و سنگ ریزه ها و شن هایی که در ساختار آن به کار رفته است، باعث می شوند کهدر برخورد با آلاینده های موجود روی نمای ساختمانی آن ها را به راحتی از سطح جدا کرده و به خوبی پاکیزه  کنند.

از ماده ی سیلیس در شست و شوی همه ی ساختمان ها نمی توان استفاده کرد بلکه در ساختمان هایی که دارای نماهای سیمانی و آجری دارای شیار هستند مانند تراورتن و نماهای آجری و هم چنین نماهای سنگ با درز های ریز نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل از سیلیس در ساختمان هایی که میزان آلودگی آن ها با آلاینده ها بیشتر است، استفاده می کنند. هزینه ی نما شویی با استفاده از مواد سیلیس کمی پر هزینه  می باشد، اما پاکیزگی را تضمین می کند.

نماشویی نمای ساختمان آجری

نماشویی با مواد نانو

ماده ی دیگری که در نماشویی ساختمان از آن استفاده می کنند ، مواد نانو می باشند. مواد نانو بی رنگ هستند و بیشتر از آن ها برای شست وشوی شیشه ها استفاده می کنند، زیرا از لکه شدن آن ها برای مدت طولانی می توانند جلوگیری کنند. نماشویی با مواد نانو باعث حفاظت نمای ساختمان شما در برابر باران های اسیدی، فرسایش و جرم ها و گرد و غبار ها می شوند. ماده نانو هم مانند یک لایه بردار عمل می کند و باعث درخشش بیشتر نمای ساختمانی می‌شود و هم چنین از نفوذ عوامل خارجی بر روی سطح نمای ساختمان جلوگیری می کند و باعث می‌شود که تا سال ها نیازی به نماشویی ساختمان نداشته باشید.

حدود یک دهه ی پیش از ماده  ی نانو به عنوان یک لایه بردار در نماشویی ساختمان استفاده می کردند. این ماده می‌ تواند مانع نشت آلاینده ها و  ریزگردها بر روی سطح و لایههای سنگ ساختمان شوند و تا ۵ سال پاکیزگی ساختمان شما را تضمین می کنند. اما بعد از آن کارایی آن ها کاهش پیدا کرده  و مجدد نیاز به نما شویی ساختمان دارید. به دلیل ساختار آجر و لایه هایی که از خاک رس دارند و جاذب این مواد هستند، از مواد نانو برای شست و شوی نماهای آجری بیشتر استفاده می کنند.

برای نماشویی ساختمان، اقداماتی که در ابتدا صورت می گیرند باعث می شود تا نتیجه پایانی موثر باشد، به همین علت کارشناسان فنی قبل از انجام پروژه نماشویی در ابتدا در محل حاضر می شوند و سپس تعیین می کنند که با استفاده از جنسی که نمای ساختمانی دارد، از چه موادی برای شست وشوی آن استفاده کنند. در نهایت آن را با کارفرما و مجری طرح در میان می گذارند و بعد از گرفتن تاییدیه از آن ها و مشخص شدن هزینه و نوع شست و شو بنابر درخواست کارفرما،  پروژه ی نماشویی ساختمان را به روش های اصولی شروع می کنند.

نتیجه گیری:

با توجه به نکاتی که در در زمینه نماشویی با مواد نانو در این مقاله به آن ها اشاره شد، قبل از نماشویی بهتر است  با یک شرکت متخصص  در این زمینه مشورت کنید و هزینه های لازم برای نماشویی ساختمان خود را برآورد کنید، و سپس بهترین روش را برای نماشویی انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.