انواع روش شستشو نما ساختمان

بهترین روش دسترسی به نما برای شستشو

مقدمه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش هایی به وجود آمده است تا کار شستشوی نما با روش های مختلف انجام شود. شرکت هایی که در زمینه شستشوی نما و ساب سنگ اصفهان فعالیت می کنند، قادر هستند با استفاده از بهترین روش ها، انواع نمای ساختمان را شستشو دهند. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با انواع روش شستشو نما ساختمان و نحوه انتخاب بهترین روش توضیح دهیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع روش شستشو نما ساختمان

ساختمان هایی در معرض آلودگی هایی قرار دارند، به همین دلیل نمای ظاهری آن ها با گذشت زمان آلوده و کثیف می شوند. شرکت هایی وجود دارند که خدمات شستشوی نما را انجام می دهند. شرکت صبح گستر به عنوان یکی از بهترین شرکت های شستشو نما در اصفهان قادر است با تجهیزات پیشرفته ای که دارد، شستشوی نما را با بهترین امکانات انجام می دهد. این مجموعه توانسته است در زمینه ساب آجر در اصفهان نیز خدماتی برای مشتریان عزیز خود ارائه دهد. انواع روش هایی برای دسترسی به نما وجود دارند که عبارتند از : روش راپل یا طناب کاری _ استفاده از داربست _ استفاده از کلایمر _ جرثقیل سبد دار_ بالابرهای هیدرولیکی می باشد.

روش شستشو نما ساختمان

نماشویی با راپل یا طناب کاری :

یکی از انواع روش شستشو نما ساختمان، نماشویی با راپل می باشد که امروزه در شهرهای بزرگ با پیشرفته ترین تجهیزات این امکان را در اختیار مردم می‌ گذارد. همچنین راپل کار  قادر است با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت انجام خدمات نماشویی ساختمان ها را انجام دهد.

راپل را از طریق طناب و حلقه نصب می کنند. طناب بایددر بالای ساختمان چسبانده شود و سپس طناب را راپل کار دور خودش می پیچد و از بالای ساختمان به پایین ساختمان شستشو و تمیز کاری را انجام می دهد. استفاده از راپل  شستشوی نمای ساختمان های بلند را خیلی آسان کرده است، زیرا افراد می‌ توانند با استفاده از طناب راپل به راحتی از جایی به جای دیگر ساختمان بروند. برای راپل کردن ساختمان نیاز به تجهیزات تخصصی وجود دارد. کار نماشویی در ارتفاع با استفاده از  طناب را راپل می گویند که نماشوی با استفاده از آن طناب که به خود می‌پیچد به نمای ساختمان آویزان شده و کار تمیزکاری و شستشوی نما را انجام می دهد.

زمان نصب کردن طناب باید طناب را به یک جای مناسب نصب کنند و حتما باید نکات ایمنی را رعایت کنند، زیرا در جاهایی که ارتفاع زیاد باشد خطرناک است. راپل کار از بالای ساختمان شروع به شستشوی ساختمان کرده تا پایین ساختمان و به همراه خود ابزار مورد نیاز را باید داشته باشد. انواع ساختمان هایی که با استفاده از راپل شستشو می شوند عبارتند از بلوک های آپارتمانی _ بناهای تاریخی _  برج ها و کلیسا ها _ساختمان های دانشگاه _ بیمارستان ها _ مدارس _ بلوک های اداری _ بلوک های آپارتمانی و … می باشند.  برای شستشوی نما از روش های مختلف دیگری نیز می توان استفاده کرد که در ادامه در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

شستشو نما با طناب

استفاده از داربست :

استفاده از داربست یک روش خیلی خوب برای شستشوی نما می باشد که بیشتر مربوط به گذشته می باشد و یک روش سنتی به شمار می رود. اگر در شستشو و تمیز کردن نمای ساختمان نیاز به واترجت داشته باشید حتما باید از روش داربست استفاده کنید، زیرا واترجت یک وسیله سنگین است و جابجایی آن کمی سخت می باشد. روش شستشو با داربست امنیت بسیار بالایی دارد، زیرا فرد می تواند با خیال راحت روی داربست بماند و به راحتی کار خود را انجام دهد. در این روش نیازی نیست که افراد به صورت گروهی کار را انجام دهند بلکه هر کسی می تواند روی تکه ای الوار از داربست بماند و کار را انجام دهد،  روش بعدی که می خواهیم در مورد آن توضیح دهیم روش کلایمر می باشد که روش بسیار آسان است.

استفاده از کلایمر :

استفاده از روش کلایمر معمولا برای نماهایی می باشد که در آن نیاز به استفاده از ابزارآلات سنگین است. در شستشو با کلایمر با استفاده از سیم ها و ریل های مخصوص سبدی که طول آن ۴ الی ۶ متر است، آویزان می کنند. نما شوی داخل سبد قرار می گیرد و عمل شستشو و تمیز کاری را انجام می دهد. در روش کلایمر نیازی به داربست نیست. در ساختمان های کوچک بیشتر از این روش استفاده می کنند این روش عملکرد و کارایی بالایی دارد. روش کلایمر برای شستشو در مقایسه با دیگر روش ها مقرون به صرفه تر می باشد و همچنین سرعت عمل و ایمنی بالایی نیز دارد.

استفاده از جرثقیل سبد دار برای شستشوی نما :

برای شستشو و تمیز کردن نماهای ساختمانی می توانید از جرثقیل سبد دار استفاده کنید. زمانی که از این روش استفاده می شود که نتوان از روش های راپل و داربست استفاده کرد. متاسفانه در این روش هزینه ها کمی بالا می باشند، زیرا اجاره کردن جرثقیل هزینه بردار است. اما زمانی که شما شرایط استفاده از روش راپل و داربست را نداشته باشید باید از جرثقیل سبد دار استفاده کنید.

شستشو نما با جرثقیل

نماشویی با استفاده از روش بالابر هیدرولیکی :

در ساختمان هایی که ارتفاع خیلی زیادی نداشته باشند از این روش استفاده می‌کنند، چون محدودیت ارتفاعی در بالابر هیدرولیکی وجود دارد. در ساختمان های بالای سه طبقه از این روش استفاده نمی کنند، زیرا برای شستشو در ساختمان های خیلی بلند استفاده از این روش خطرناک می باشد. از روش نماشویی با بالابر نیز مانند جرثقیل زمانی استفاده می شود که نتوان از داربست یا راپل استفاده کرد.

نتیجه گیری

برای شستشوی نما از روش‌های مختلفی استفاده می شود که ما در این مقاله انواع روش شستشو نما ساختمان را برای شما توضیح دادیم. با استفاده از این روش های می توانید انواع نمای ساختمان مثل شیشه _ سنگ _ آجر _ کامپوزیت و …  را انجام دهید. برای زیباتر کردن نمای ساختمان ها و همچنین از بین بردن آلودگی های ساختمان ها از بهترین روش های شستشوی نما می توانید استفاده کنید که هم هزینه های کم و هم کیفیت بالایی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.