مقایسه نماشویی مدرن با روش های قدیمی و سنتی

مقایسه نماشویی مدرن با روش های قدیمی و سنتی

مقدمه

پاکسازی نمای ساختمان یا نماشویی برای مراقبت و زیبایی آن در برابر گرد و خاک های موجود در هوا امری ضروری است. امروزه به دلیل پیشرفت هایی که در این زمینه ایجاد شده و با افزایش آلودگی هوا، روش شستشوی نما نیز نسبت به گذشته با تغییراتی مواجه شده است و از ابزارهای مدرن تری برای شست و شوی نما استفاده می شود.

در این مقاله قصد دارم، از تفاوت نماشویی در زمان های گذشته و جدید برای شما صحبت کنم. اگر شما نیز به دنبال نماشویی با سابقه ی کاری بالا در شهر اصفهان می گردید، به شما عزیزان توصیه می کنم به شرکت خدماتی صبح گستر با سابقه ی کار در ارتفاع در اصفهان مراجعه کنید. این شرکت توسط نیروهای انسانی با تجربه و به کمک تجهیزات سنتی تا پیشرفته در زمینه ی شستشو نما اصفهان در خدمت مردم شریف این استان است.

نماشویی مدرن یا روش های قدیمی

 نماشویی به روش های قدیمی و سنتی

در زمان های گذشته به دلیل میزان آلودگی کم هوا و همچنین نبود تجهیزات مناسب و کافی برای شستشوی نمای ساختمان ها، نماشویی به شکل امروزه رایج نبوده است. همچنین در قدیم ارتفاع ساختمان ها و تعداد طبقات آن کم تر بود و نیازی هم به بستن داربست و بالابر برای شستشوی نمای ساختمان در گذشته نبود. بنابراین ابزاری که برای نماشویی در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت، یک ابر و تی و یا یک سطل آب با دستمال و شیشه پاک کن بود.

بالا رفتن توقعات مردم برای تغییر روش های شستشوی نما و هم چنین ساخته شدن ساختمان هایی با ارتفاع بلندتر، باعث تولید تجهیزات جدیدتر برای نماشویی ساختمان شد، چرا که دیگر استفاده از تی و ابر به صورت دستی کاربرد زیادی نداشت و نمی توانست انتظارات مردم را برآورده کند. افراد بیشتر به دنبال روش‌ های مدرن تر با سرعت عمل بیشتربرای این کار بودند. در روش نماشویی سنتی یک فرد آموزش دیده با آویزان شدن از یک طناب و با رعایت کردن نکات ایمنی اقدام به شستشوی نمای ساختمان می کرد، اما این روش هم سرعت پایینی داشت و هم برای ساختمان هایی با طبقات و ارتفاع کمتر قابل اجرا بود.

این روش بیشتر برای نماهای سنگی و شیشه ای  کاربرد داشت، اما امروزه به خاطر هزینه های کمی که در این روش وجود دارد، بیشتر افراد هنوز ترجیح می دهند که به همین طریق به نظافت نمای ساختمان خود بپردازند.

روش نمایشی به سبک مدرن

 با توجه به زمان بر بودن و سختی کاری که در روش های سنتی برای شستشوی نماها وجود داشته است، امروزه نوع مواد شوینده ای که برای نماشویی ساختمان ها استفاده می شود، با تغییرات بسیار چشمگیری مواجه شده است. این امر باعث می شود تا شما بتوانید در کوتاهترین زمان و به راحتی به نظافت ساختمان های خود بپردازید. در روش های مدرن دیگر نیازی به تی و سطل آب نیست، چرا که شست وشوی نمای ساختمان توسط واترجت یا واتر سندبلاست با شوینده های قوی صورت می گیرد.

شوینده هایی که امروزه برای نماشویی استفاده می کنند، از مواد نانو هستند که در مقایسه با مواد شوینده ی معمولی قدرت پاکیزگی و دوام بیشتری دارند. اما در مقابل هزینه ای که برای نماشویی به شیوه مدرن با مواد نانو باید پرداخت کنید، بیشتر از روش های سنتی و قدیمی می باشد. علاوه بر تغییرات و پیشرفتی که در مواد شوینده نماشویی نسبت به گذشته به وجود آمده است، در روش شستشو نیز تغییراتی ایجاد شده است. به این صورت که در شست و شو های مدرن دیگر نیاز به بستن داربست نبوده و نظافت را با کمک طناب های راپل انجام می دهند.

روش نمایشی به سبک مدرن

اکنون که با روش های نماشویی جدید و قدیمی آشنایی لازم را پیدا کردید، در ادامه مقاله به مقایسه این دو روش می پردازم.

مقایسه نماشویی مدرن با روش های قدیمی و سنتی

  • وسایل و متریال های مورد استفاده:

از نظر وسایل مورد نیاز برای شستشو باید به عرض شما برسانم، که در روش های قدیمی و سنتی با استفاده از ابرو کف، یا دستمال ویک سطل آب اقدام به شستشوی نمای ساختمان می‌ کردند، اما در روش‌های مدرن متریال های مختلفی مانند واترجت و سند بلاست برای نماشویی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • مواد شوینده:

مواد شوینده ای که در روش های قدیمی به کار می رود آب و شوینده های معمولی و جرم گیر هایی مانند جوهر نمک و شیشه پاک کن می باشد، اما امروزه از شوینده های نانو، سیلیس یا ماسه بادی برای نما شویی استفاده می کنند.

  • شیوه ی شست وشو:

نماشویی های مدرن  را با کمک جرثقیل، دستگاه کلایمر و طناب های راپل با کمربند های محافظ انجام می دهند، اما در شست وشو های قدیمی با بستن داربست و طناب و آویزان شدن از آن ها به نظافت می پردازند.

  • از نظر قیمت و هزینه های نماشویی:

هزینه های پرداختی برای نماشویی به موارد گوناگونی از جمله میزان آلودگی، متراژ ساختمان و توقعات  کارفرما برای نظافت بستگی دارد. اما در کل می توان گفت که هزینه نماشویی در روش های قدیمی و سنتی به دلیل متریال های ساده و نبود تجهیزات پیشرفته نسبت به نماشویی های مدرن کم تر است.

قیمت و هزینه های نماشویی

  • از نظر سرعت عمل در شست وشو:

به دلیل استفاده از وسایل و تجهیزات امروزی، در روش های نماشویی به سبک مدرن، این امر در کم ترین زمان وبا بیشترین سرعت وکیفیت انجام می شود.

  • میزان آسیب رسانی به نمای ساختمان:

همان طور که اشاره کردم، شوینده های امروزی که برای نماشویی استفاده می شوند قوی تر از قبل بوده، و میزان شیمیایی بودن آن ها نیز بیشتر است. بنابراین استفاده از این نوع مواد شوینده برای شست وشوی نمای ساختمان می تواند آسیب زا باشد، و به مرور زمان نمای ساختمان شما را تخریب کنند.

نتیجه گیری

با مطالب ارائه شده در این مقاله می توان به این  نتیجه رسید که نماشویی به سبک مدرن در مقایسه با روش های سنتی و قدیمی از نظر کیفیت، سرعت عمل و ماندگاری شست وشو، بهتر است. اما مسئله ای که باید به آن دقت داشته باشید تفاوت در هزینه های این دو روش است، که می تواند در انتخاب شما موثر باشد. بنابراین بر اساس میزان بودجه ای که دارید و میزان آلودگی نمای ساختمانتان سعی کنید روشی که به صرفه تر است را انتخاب نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.