نحوه نظافت خانه

چگونه تمیز کنیم و از کجا شروع کنیم؟

نحوه نظافت خانه

هر کسی که به تنهایی زندگی می کند دیر یا زود باید با نظافت خانه ، شستشو و اتو کردن لباس روبرو شود اگرچه استفاده از شرکت های نظافتی که کار ساب سنگ اصفهان، شستشو نما اصفهان و… را انجام می دهد راه حل خوبی است اما بسیاری از محصولات مانند سفید کننده و کلر ، در صورت عدم استفاده صحیح ، ممکن است باعث خراب شدن مبلمان و لباس شما شود و باعث واکنش های آلرژیک در خانواده شما شود.

در اینجا چند نکته برای کارآیی و صرفه جویی در نظافت منزل آورده شده است:

  1. از کجا شروع کنیم؟

یک قانون کلی این است که شروع به تمیز کردن اتاق خواب و اتاق نشیمن کنید ، سپس آشپزخانه و در آخر حمام را تمیز کنید. با پاک کردن قسمت عمده خاک و گرد و غبار با کمک جارو یا جاروبرقی شروع کنید. یک گردگیر الکترواستاتیک نیز کار اقتصادی را انجام می دهد ، زیرا خاک به آن می چسبد و به محیط بر نمی گردد. ایده مشابه “تمیز کردن” آلودگی در مورد مبلمان و سطوح آشپزخانه نیز وجود دارد: قبل از استفاده از لاک مبلمان بر روی مبلمان چوبی ، گرد و غبار را با پارچه مرطوب پاک کنید. در مورد اجاق گاز نیز همین مورد وجود دارد: قبل از استفاده از مواد چربی گیر ، ضخیم ترین چربی را با دستمال کاغذی بردارید.

نحوه نظافت خانه

نظافت منزل

  1. چگونه به درستی تمیز کنیم؟

برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه از محصولات مناسب برای هر منظور استفاده کنید. یک محصول تمیز کننده که تقریباً در همه خانه ها موجود است صابون نارگیل است. صابون می تواند به حفظ سطوحی مانند سنگ ، سرامیک و چوب از نوع MDF ، به مقدار کم مخلوط با آب کمک کند. برای استفاده از صابون ، فقط از یک پارچه مرطوب و یک دستمال خشک استفاده کنید. برای تمیز کردن پنجره ها ، بهترین راه حل استفاده از پاک کننده پنجره است زیرا الکل به مرور زمان باعث خوردگی سطح شیشه می شود.

چگونه می توان باکتری ها و آلودگی خانه را از بین برد؟

سالم سازی خانه موضوعی است که بسیار فراتر از مرتب نگه داشتن محیط است.در این فرایند است که ما خانه خود را بدون ویروس و باکتری تمیز می کنیم ، زیرا این میکروارگانیسم ها تا 9 روز در سطح اجسام زنده می مانند. بنابراین ، تمیز کردن خانه به طور مکرر ، به ویژه در اتاق هایی مانند حمام و آشپزخانه ، ضروری است. علاوه بر این ، شما باید به جزئیات توجه کنید ، زیرا بعضی از مکان ها و اشیا وجود دارد که ما همیشه آنها را لمس می کنیم ، مانند دستگیره های در ، سوئیچ ها و… که می تواند منجر به تجمع باکتری و ویروس شود. در این حالت ، همیشه ایده آل این است که پارچه یا حوله کاغذی مرطوب با الکل 70٪ را روی این موارد قرار دهید. برای تمیز کردن عمومی ، به عنوان مثال کف خانه، استفاده از سفید کننده رقیق شده با آب برای از بین بردن میکروارگانیسم های ناخواسته ضروری است. با این حال ، ما باید به اشیایی که تمیز خواهیم کرد توجه کنیم ، زیرا اگر از پارچه یکسان در خانه استفاده کنید ، در هنگام تمیز کردن محیط دیگر خطر آلودگی یک محیط وجود دارد ، نکته اینجا استفاده از پارچه های رنگی برای موارد مختلف است. علاوه بر این همیشه خوب است که هنگام نظافت خانه خود از دستکش استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.