اصول ایمن سازی برای کار در ارتفاع

مقدمه

کار در ارتفاع و راپل کار به عملیاتی اطلاق می‌شود که فرد برای انجام یک سری کارها از جمله نماشویی در اصفهان،  تمیز کردن نمای بیرون ساختمان با محصولات نانو یا عملیات ساب سنگ اصفهان انجام می دهد. می توان تصور کرد که کار در ارتفاعات زیاد، مشکلات و چالش های زیادی را به همراه دارد که یکی از آنها، سقوط کارگران است. وقتی فرد در حال کار، از ارتفاعی سقوط می کند، ممکن است به لبه نرده ها یا لبه های بالکن طبقات و سایر مکان ها برخورد سختی داشته باشد و آسیب های شدید ببیند. به جرأت می توان گفت که کوچک ترین اشتباه در این کار، منجر به مرگ فرد خواهد شد!

سوال مهم این است که چطور می توان استانداردهای کار در ارتفاع اصفهان را اجرا نمود و از خسارت ها و آسیب های مرگبار جلوگیری کرد؟

اگر شما هم به نوعی کسب و کارتان با این نوع شغل خطرناک مرتبط است یا می خواهید به تازگی وارد این کار شوید، نیاز است تا یک سری قوانین، استانداردها و قواعد کار در ارتفاع را بدانید. اکثر شرکت های پیمانکاری نمای ساختمان، خدمات کار در ارتفاعات را بر همین اساس ارائه می دهند.

بیایید با همدیگر، نگاهی به قوانین و نکات ایمنی برای کار در ارتفاع اصفهان بیاندازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین روش دسترسی به نما برای شستشو

6 نکته مهم که ایمنی کار در ارتفاع را تضمین می کند

قوانین و نکات ایمنی برای کار در ارتفاع اصفهان

قوانین و نکات ایمنی برای کار در ارتفاع اصفهان

1-از نرده محافظ استفاده کنید

یکی از مهم ترین ابزارهای محافظتی برای کار در ارتفاعات، نرده ها هستند. در صورت امکان، قبل از شروع به کار در یک ارتفاع زیاد، نرده ها را نصب کنید تا از همه کارگران محافظت کند. نرده ها محافظ هستند و می توانند دسترسی به مناطق مختلف نما را فرآهم سازند. هر مدل نرده که فکر می کنید برای نوع فعالیت شما در ارتفاع مناسب است را استفاده کنید. ریل ها و نرده ها، ساده ترین و کم هزینه ترین لوازم استاندارد و ایمن سازی کار در ارتفاع اصفهان هستند.

2-تجهیزات مقاوم و کاربردی را انتخاب کنید

هر کدام از افرادی که برای کار در ارتفاع اعزام می شوند باید به طور جداگانه دارای تجهیزات کار، حفاظت فردی و ایمنی باشند. دستگیره های محافظ، لباس کار ایمنی، حلقه مهار کننده، اتصالات و بست های فلزی و پلیمری مقاوم، طناب های مقاوم، کاهنده سرعت، ترمز طناب و …، همگی باید برای هر فرد، اختصاصی تهیه شود. بدیهی است که همه کارکنان، وظیفه خود را انجام می دهند و نباید از تجهیزات فرد دیگر، بخصوص در ارتفاع، اشتراکی استفاده کنند. این وظیفه کارفرما است که همه تجهیزات را برای ایمن سازی افراد آماده نماید.

3-تجهیزات را قبل از شروع کار، بازرسی کنید

یکی دیگر از قوانین استانداردسازی و ایمن سازی کار در ارتفاع، بازرسی همه وسایل و لوازم و تجهیزات کار، درست قبل از استفاده است. اگر مدت زیادی است که سیستم های خود را بازرسی نکرده اید، ممکن است بسیاری از آنها فرسوده شده یا از کار افتاده باشند، و کارگران وقتی استفاده می کنند، جانشان به خطر بیوفتد!

سعی کنید همه تسمه ها، طناب ها، اتصالات و بست ها، تجهیزات حفاظت فردی و هر چیزی که در ارتفاع از آن استفاده می شود را توسط مهندسان و بازرسان با تجربه و دارای صلاحیت، مورد بررسی قرار بدهید. تجهیزات فرسوده را تعویض کنید. اگر مشکلی دارد، رفع نمایید. این کار، هم ایمنی کار در ارتفاع اصفهان را تضمین می کند و هم از هزینه های اضافی و خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری می نماید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن دوده از نمای ساختمان

4-مطمئن شوید که کار، در یک ارتفاع ایمن و استاندارد انجام می شود

حتی اگر تمامی تجهیزات کار در ارتفاع را ایمن سازی کنید، باز هم ممکن است مشکلاتی رخ دهد! در این شرایط، باید مطمئن شوید که ارتفاع مورد نظر، در حد استاندارد است و با الگوهای کاری تیم شما مطابقت دارد. مثلاً ارتفاع سقوط برای شرایط کاری در ارتفاع 100 متری، با ارتفاع سقوط برای ارتفاع کاری 60 متری، متفاوت است. همچنین تجهیزات برای هر ارتفاع، اختصاصی و منحصر به فرد است.

5- از تجهیزات مناسب برای کار در ارتفاع اصفهان استفاده کنید

بالابرها، نردبان، اسکلت فلزی و داربست ها، همه برای کار در ارتفاع، لازم و ضروری هستند. انتخاب یک یا چند مورد از این ها به نوع پروژه بستگی دارد. به طور مثال، خدمات ساب آجر در اصفهان، یا نانو نما در اصفهان، هر کدام به یک سری داربست یا اسکلت بالابری نیاز دارند. بهترین کار این است که درباره نوع خدمات کار در ارتفاع، با کارفرما یا تیم پیمانکاری صحبت کنید. آنها افراد حرفه ای و باتجربه را در اختیار دارند که این تجهیزات را تأمین می کنند.

6-آموزش کار در ارتفاع ضروری و مهم است!

کار در ارتفاع اصفهان، بدون آموزش دیدن و تمرین کردن، عملاً غیر ممکن است و کسانی که بدون تجربه وارد این کار می شوند، به نوعی حماقت می کنند! اگر قرار است خدمات کار در ارتفاع را با اطمینان و ایمنی کامل انجام بدهید، آموزش دیدن، آن هم به صورت دوره ای، لازم و ضروری است.

آموزش های کار در ارتفاع باید همه جوانب را در بر بگیرد؛ از آشنایی با اصول کاری، استانداردها، آشنایی با تجهیزات و لوازم کار در ارتفاع گرفته تا مسلط بودن به کمک های اولیه، برخورد با آسیب های افراد در ارتفاع، نجات دادن فرد که دچار حادثه شده است و …، همگی باید جزو برنامه های آموزشی باشند.

برای اینکه مطمئن شوید خدمات کار در ارتفاع در نهایت ایمنی و استانداردها صورت می گیرد، پیشنهاد می کنیم از شرکت های معتبر کمک بگیرید. کارشناسان ما آماده هستند تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.